|
2040841204 |
Tasta el plec |
2017-2018 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
10/10/2017 - 10/10/2017 (2 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Durant dues hores experimentarem de forma pràctica l'ús pedagògic del plegat del paper (papiroflèxia, origami)
|
| |
Objectius |
1. Identificar el factor pedagògic del plegat del paper com a mitjà educatiu
2. Identificar la didàctica del plegat realitzant una serie d'objectes i jocs amb el plegat del paper
3. Presentar les terceres Jornades A.PLEC sobre didàctica del plegat per a educadors a Badalona
|
| |
Continguts |
De forma comprimida però eminentment pràctica, tocarem els següents aspectes del plegat del paper en l'educació:
1. ABC. Tot el que hauria de saber un educador amb poca o cap experiència en l’ús del plegat a l’ensenyament: orígens del plegat, models bàsics, símbols del plegat, tipus de paper, bibliografia útil, planificació d’una classe, nivells de dificultat, aplicació del plegat al currículum escolar, etc…
2. Tècniques. Des del segle XVI, la transmissió de l’art del plegat a Europa no es basava en l’ensenyament de models per repetir-los, sinó en el coneixement de les diverses tècniques del plegat, les quals combinades permetien desenvolupar la creativitat i la fantasia dels que les aprenien i les exercitaven.
3. Plegat per a tothom. El plegat no és una activitat exclusiva per a persones destres de naixement, sinó un suport físic, mental, emocional i socialment inclusiu, per a totes les persones, independentment de les seves limitacions o situacions.
4. Matemàtica. L’experimentació abstracta i espacial a través del plegat converteix la matemàtica en un repte i en un joc divertit, estimulant la capacitat de raciocini i l’interès de l’alumne per l’aprenentatge d’aquesta matèria tradicional.
5. Projectes. Més enllà de programar una classe estàndard de plegat, la papiroflèxia es pot aplicar també a múltiples projectes dinàmics i happenings com un concurs d’avions de paper, una obra teatral o en activitats artístiques com un mural decoratiu o reivindicatiu.
6. Instruccions. Per donar suport a tot el que es grava a la memòria i que després sembla que s’oblida, no n’hi ha prou amb l’exercici repetitiu del plegat. Cal aprendre a confeccionar instruccions didàctiques al servei de la persona a la qual va destinada, tant si es tracta d’uns diagrames com d’un vídeo.
7. Història. No som els primers que aprenem a ensenyar a plegar. Moltes generacions d’educadors i alumnes han desenvolupat tècniques i idees didàctiques de les quals avui encara en podem aprendre molt. Conèixer-les ens ajudarà a trobar el nostre propi mètode.
|
| |
Formador/a |
Joan Sallas
|
| |
Avaluació |
La participació activa és l'únic requisit per tal d'obtenir-ne una avaluació positiva
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
|